Construction

Nieuw: Superlont

Het kan zo maar ineens zijn, dat je per ongeluk op deze pagina belandt! Welkom. En kijk lekker rond. Dit 'project' is nog volop in ontwikkeling. Het is mijn persoonlijke website met blogs, artikelen, foto's, video's en meer wat mij bezig houdt. Meer hierover kan je lezen op Superlont. Ik probeer regelmatig nieuwe artikelen, blogs en meer te plaatsen. Maar het vergt nogal wat tijd... Daarnaast verhuis ik namelijk ook andere websites.

Verhuizing

In het verleden heb ik meerdere websites gemaakt en ook meerdere e-mailadressen verzameld. En daar wil ik vanaf. Ik ga alles onderbrengen onder Superlont. Zo worden de komende tijd bier-evenementen.nl en saildenhelder2017.nl overgezet naar deze pagina. Mijn eerdere variant van persoonlijke website hoplog.nl is al gemigreerd. Zo blijft alles behouden, is het vindbaar en voor mij overzichtelijk.

Richting

Zorg voor richtlijnen en flexibiliteit

Communiceren doen we allemaal en we willen iets ermee bereiken. Ook organisaties. Ik ben van mening dat een organisatie dit planmatig moet aanpakken, anders gaat de waan van de dag regeren. Door deze planmatige aanpak kan een geïntegreerde communicatieaanpak bewerkstelligd worden. Maar voorkomen moet wel worden dat de communicatie (intern) stug en stroef verloopt, zeker gezien de snelheid van social media.

Flexibel

Van belang is dus om richtlijnen vast te stellen, maar niet die keihard vaststaan. Door kaders te stellen kan gezorgd worden voor een lerende en aanpassende afdeling. Zo kan constant ingespeeld worden op de actualiteit, maar wel in combinatie met geplande campagnes. En door middel van tools als Google Analytics kan de planmatige aanpak ondersteund worden met data. Op basis van die gegevens kan bijgestuurd worden.

De ontvanger

Hartstikke leuk natuurlijk een doordachte aanpak, maar de 'ontvanger (of doelgroep of klant)' moet centraal staan! Welke behoefte leeft daar en op welke wijze kun je als organisatie dat vervullen? Leuke vragen waar ik mij graag over buig.

Hopplanten

Hoplog

Hoplog was de oude titel van mijn online portfolio en blog. Het was een combinatie van de woorden hop en log. Hop, een belangrijk ingrediënt van bier. En dit ambachtelijke product verbindt mensen. Net als communicatie. Log zit in weblog. Maar soms kom je een betere of leukere naam tegen, zoals superlont. Ook op YouTube vond ik dit beter en algemener staan dan hoplog. Dus hoplog is superlont geworden.

De paar berichten die ik geplaatst had op hoplog zijn gemigreerd naar deze website.

Lanceren Adriaan Hendrik

Adriaan Hendrik

Ik woon in Alkmaar. Als we met het gezin naar het strand gaan, doen we dat meestal bij Egmond aan Zee. Ik ben dus vaak langs het boothuis van de KNRM in Egmond aan Zee gelopen. Echter nooit binnen... Dus ik heb contact met ze opgenomen om eens kennis te maken. Dat bezoek combineerde ik met filmen. Daar was dus eigenlijk de eerste keer dat ik ging filmen met een doel. Met de iPhone en een DJI Osmo Mobile 3. Voor de Kustwacht heeft dat geresulteerd in een video over trainingsavonden bij de KNRM. En zelf heb ik een video gemaakt over het lanceren van een reddingboot op het strand.

Machinekamer onderzeeboot WOII

Marinedagen en onderzeeboten

Een grote publiekstrekker tijdens de Marinedagen zijn de onderzeeboten. Door de beperkte ruimte aan boord is het niet mogelijk dat alle bezoekers aan de Marinedagen een kijkje kunnen nemen. Het aantal bezoekers is daarom gemaximaliseerd. Dit wordt gereguleerd door het uitgeven van bezoekerskaartjes welke opgehaald kunnen worden op bepaalde tijden. Vervolgens kan in een bepaald tijdvak de onderzeeboot bezocht worden. De ervaring leert dat deze kaartjes altijd in no-time op zijn.

Een reclame uit de oude doos

Wie weet spot u nog een onderzeeboot bij u om de hoek. 😉